על תרבות סטארטאפים, יזמות ובניית חברות מדהימות

גם (ובעיקר) לאנשים שאוהבים ללכת במסלולים לא שגרתיים

בלי הצקות, תקבלו מייל פעם בחודשיים ככה

פוסט פתיחה

שמחה מאד להוציא לאור פרוייקט חדש. ב 8 השנים האחרונות הקמתי 2 חברות מצליחות, ולפני כמה שבועות התחלתי את הסטארטאפי השלישי שלי. יצא לי לעבוד עם ולהכיר עשרות ומאות סטארטאפים בארץ – מאלה שהפכו לחדי הקרן הישראלים ועד הרבה סטארטאפים שנסגרו. קיימים היום אינסוף משאבים מעולים  להשכלה יזמית, עם זאת, יש יחסית מעט מידע כתוב על הקמת סטארטאפ בישראל ומעט יזמים ישראלים שמשתפים בכתב את המסע שלהם.

מה זה סטארטאפיקו?

סטארטאפיקו יעסוק בתרבות של סטארטאפים עם דגש על הזוית הישראלית. הוא מיועד ליזמים, למנהלים ועובדים בחברות סטארטאפ. רשימה ראשונית של כמה מהפוסטים המתוכננים, חלקם יהיו ראיונות עם יזמים ומנהלים בסטארטאפים שונים בארץ :

  • המדריך השלם לגיוס עובדים
  • יזמים משתפים באיזה שלב הגיעו לסבב A ומה היו צריכים כדי להשלים אותו
  • חברות סטארטאפים משתפות בכלי פרודקטיביות מרתקים שפותחו In-house (ממשחק לפתירת באגים עד מערכת ניהול גרסאות)
  • איך לנהל ישיבת חברה
  • כלים מומלצים לשיפור הפרודקטיביות
  • איך לשתף את כל הצוות בהחלטות מוצר וניהול בלי ליצור כאוס
  • המדריך השלם לנטוורקינג ל Introverts (או איך בניתי נטוורק מאד רחב בלי ללכת לכנסים ובלי יכולת לעשות  small talk)
  • דוגמאות לראיונות טכניים למפתחים בסטארטאפים המובילים בארץ
  • על עבודה בצוות מפוצל בין ישראל לסן פרנסיסקו
  • האם לפתוח חברה ישראלית או אמריקאית ומתי?
  • האם באמת צריך לעבוד בסטארטאפ מסביב לשעון?
  • מתי הזמן הנכון לפטר עובד
  • איך להתמודד עם גדילה מהירה בסטארטאפ

כמובן שגם אשתף בתהליך הקמת הסטארטאפ החדש שלי ובהחלטות שאני לוקחת.

מי אני?

בקצרה, בסדר כרונולוגי. למדתי ארכיטקטורה בבצלאל. כמה קורסים לפני סוף התואר הבנתי שזה לא המסלול בשבילי ועזבתי את הלימודים כדי להקים חברת סטארטאפ. קצת קלישאה והרבה נאיביות. יחד עם טל וייס ויוני סרוסי הקמתי אתVisualTao – פיתחנו פתרון ווב ומובייל לתצוגה ועריכה של קבצי CAD (לתכנון מבנים ותכנונים מכאניים). לאחר תקופת גראז' ארוכה השלמנו גיוס מאנג'ל פרטי, לאחריו גיוס סיבוב A מקרן ההון סיכון סקויה. VisualTao נרכשה בסוף 2009 ע"י חברת אוטודסק והיתה לרכישה הראשונה שלה בארץ, כיום יש עשרות מיליוני משתמשים למוצר שפיתחנו ומרכז הפיתוח של אוטודסק בארץ מונה כ 150 איש. בתחילת 2012 יחד עם טל וייס, ניב שטינגרטן, דור לוי וחן הראל הקמתי את טקיפי. טקיפי מפתחת טכנולוגיה סופר מעניינת שמאפשרת למתכנתים להבין מה גורם לבעיות בסביבה מבצעית בזמן אמת. החברה גייסה מעל ל 7 מיליון דולר ועובדת עם מאות לקוחות בעולם. לפני כמה שבועות (ספטמבר 2015) הקמתי סטארטאפ חדש – אוריבי. בלוג זה יכסה גם את הקמת הסטארטאפ והבחירות שאני עושה בו.

התפקיד הראשון שלי היה ניהול מוצר, רק לאחר כמה שנים בעולם היזמות התחלתי לגעת גם בשיווק והתאהבתי, בעיקר בתחום של שיווק בתקציב נמוך ו content marketing. אני רואה חשיבות גדולה ל UX נכון ואוהבת לקחת חלק בתהליך, עם זאת, אני מעצבת סבירה מינוס ומעדיפה להקיף את עצמי באנשים יותר מוכשרים בתחום. בשנה האחרונה עסקתי גם במכירות, אני מאמינה שכל יזם צריך לדעת גם למכור את המוצר שלו. הנושא שהכי מעניין אותי וקרוב אלי כיום זה ניהול נכון וחיובי של סטארטאפ.

למה בעברית?

נכון, מרבית הקוראים של הבלוג יכולים ואפילו מעדיפים לקרוא באנגלית. אני עדיין לא בטוחה לגבי ההחלטה הזו אבל אני חושבת שהכתיבה בעברית תמקד את הבלוג לקהל הישראלי אליו אני כותבת ותחשוף עוד אנשים לקהילת הסטארטאפים בארץ. פוסטים שאינם ספציפיים לתעשייה המקומית יופצו בשתי השפות.

מוזמנים מאד להשאיר בתגובות נושאים שהיה מעניין אותכם לקרוא עליהם