על תרבות סטארטאפים, יזמות ובניית חברות מדהימות

גם (ובעיקר) לאנשים שאוהבים ללכת במסלולים לא שגרתיים

בלי הצקות, תקבלו מייל פעם בחודשיים ככה

על חגיגות קטנות בסטארטאפ

פוסט קצר על החשיבות של חגיגות קטנות. זה לא חדש שסטארטאפ הוא רכבת הרים, וגם בחברות הכי מצליחות יש מורדות באופן תדיר. השאלה היא איך חווים את רכבת ההרים הזו, וזה לגמרי ביידים שלכם.  

אני חושבת שצריך לאמץ ולהוקיר את המורדות ולציין ולחגוג את העליות. כל נקודת שפל היא שיעור מצויין ודחיפה קדימה לסטארטאפ. ככל שתציינו כל נקודת שיא כנראה שתהנו יותר מרכבת ההרים הזו. מה שהרבה סטארטאפים שוכחים לעשות הוא לחגוג את ההצלחות הקטנות : לקוח חדש, הגעה למספר עגול של הכנסות, הצלחה בפגישה חשובה (או לא הכי חשובה), עמידה בלוחות זמנים. לדעתי תרבות של הרבה חגיגות קטנות תורמת למוטיבציה ולתחושת השייכות הרבה יותר מאשר חגיגה רבעונית או שנתית של הישגים משמעותיים.

בקיצור, לא צריך סיבוב גיוס משמעותי או עסקת ענק בשביל לחגוג, יש מספיק סיבות לחגוג לפחות פעם בשבוע. זו יכולה להיות הפסקת קרטיבים, קרמבו או בירות באמצע היום, שיר קבוע, לקנות מתנה מטופשת בכמה שקלים (מדליות מפלסטיק, ביצת הפתעה, כובע מפלסטיק, שרשראות פרחים) או סתם כמה דקות של מחיאות כפיים.

אל תחכו – זה הורס את ההרגשה האמיתית של השמחה ואת הספונטניות – אל תאספו כמה חגיגות, אל תחכו ל happy hour ביום חמישי. שקורה משהו ראוי לציון פשוט קחו 5 דקות ותחגגו. בלי יותר מדי לוגיסטיקות – אפשר לוותר על השורשים הפולניים ולא לדאוג שכולם נמצאים. מהניסיון שלי ברגע ש"מחכים לכולם" אף פעם לא מגיעים לחגוג. זה גם בסדר גמור לדעתי לחגוג ברמת צוות או מספר אנשים שקשורים לחגיגה.

אל תחגגו רק את הנושאים שקרובים ללבכם – אחד הנושאים שארחיב עליו בפוסטים הבאים הוא החשיבות בהבנה של מה מניע כל אחד מחברי הצוות. לחגוג עבור המנהלים יהיה לרוב הישגים כמו לקוחות חדשים, עסקאות, הוצאת גרסא חשובה בזמן, פרסום חיובי. אם תשאלו את חברי הצוות שלכם מה היה הדבר הכי משמעותי/ חיובי בשבילם השבוע תגלו סוגי חגיגות אחרות לגמרי – מעבודת צוות טובה על פרוייקט מסויים, אפס באגים בגרסא חדשה, עליה בפרודקטיביות, מילה טובה מלקוח. תדאגו לחגוג את החגיגות של כולם.

כמה רעיונות מחברות אחרות:

  • אני לא יודעת אם זה עדיין קורה אבל אחד הסיפורים המפורסמים על פייסבוק (אני חושבת החל מהתקופה שהיו בה כמה מאות אנשים) הוא שבכל הוצאת גרסא היה "טקס" של צלצול בגונג גדול לחגוג את הגרסא.
  • אני מכירה חברות שבהן יש שיר או צליל מסויים שמושמע לכולם כל פעם שמצטרף לקוח משלם חדש. זו דוגמא מאפליקציה בתחום המכירות בה כל פעם שיש מכירה מעל סכום מסויים מופיעים זיקוקים על המסכים של כולם.
  • שיר deployment – (לפעמים עם ריקוד) בכל גרסא חדשה
  • אני מוסיפה עכשיו ל dashboard הפנימי של אוריבי (שגם עליו ארחיב בהמשך) מעין לוג אינסופי שכל אחד יכול להזין לתוכו את רגעי השיא וה milestones. מקווה להגיע לכמה מאות ואפילו אלפי רשומות בשנה הקרובה.

gong1

אשמח לשמוע איך אתם חוגגים דברים קטנים, תוכלו לעזור לחברות אחרות לקבל רעיונות ולהיות מאושרים יותר 🙂

חגיגות קטנות מומלצות גם לחיים כמובן.

 עוד קריאה בנושא :

7 Reasons It Always Pays to Celebrate Small Victories